Projecte lúdic – educatiu del menjador

la foto 2 (1)En la confecció d’un programa de menjador escolar, s’ha de tenir present la importància dels hàbits, el temps d´ higiene personal i el ritme individual dels alumnes a l’hora de menjar, així com l’ocupació del temps del lleure. Amb els treballs manuals se cerca la creació, motivació, col·laboració i fer-se propi l’ambient del menjador.

El grup d’alumnes que fa ús del menjador escolar diàriament té una edat compresa entre els 3 i 12 anys . Les necessitats, òbviament, són diferents.

Intentem organitzar activitats de curta durada adequades a cada grup.

Amb els petits, com a primer objectiu, es treballa l’autonomia personal, els hàbits d’higiene i els hàbits d’alimentació . Amb els mitjans, més espontanis, treballem la capacitat i el interès que mostren per a estar amb els altres, col·laborar i participar. I amb els grans, més preparats per a compartir, seguim treballant els hàbits personals.

Al llarg del curs, es treballa al voltant de les festes tradicionals de Catalunya i les estacions de l’any. L’objectiu és que els nens coneguin com se Celebren les principals festes de l’any com ara Nadal, Carnestoltes i Sant Jordi, acompanyades de menús adients.

L’objectiu que pretenem assolir dins de l’àmbit del menjador, és que l’alumne s’hi senti a gust, que l’estona sigui enriquidora pel seu equilibri i maduració com a persona. Es tracta de les necessitats més bàsiques, com l’alimentació, com el repòs , el relacionar-se i el sentir-se bé…

L’autonomia i la seguretat personal són aspectes, tots ells necessaris, pel bon funcionament d’un menjador escolar.

 
 

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.

ACEPTAR
Aviso de cookies